[:da]

Sct. Albani Kirke (Odense), lørdag den 19. december 2015 kl. 17.00 & 19.30

Julekoncerter i Sct. Albani Kirke

Traditionen tro synger Det Fynske Kammerkor koncert i Sct. Albani Kirke i Odense som optakt til julen, i år i et samarbejde med studerende fra Syddansk Musikkonservatorium.

I år består de to koncerter d. 19. december af Vivaldis Magnificat for kor og strygere, to Christmas Carols for kor og strygere af John Rutter samt danske julesange, heraf nogle i nye arrangementer af Per Drud Nielsen.

Antonio Vivaldi (1678 – 1741) var én af barokkens mest produktive komponister – af de fleste mest kendt for instrumental-værket “De Fire Årstider”. Men Vivaldi skrev også en del musik for kor, bl.a. aftenens Magnificat for kor og strygere, og her kan man høre andre sider af Vivaldis mesterskab, såsom elegant vokalpolyfoni og dristige harmoniske skift. Et Magnificat er en komposition, der anvender teksten fra Marias Lovsang i Lukasevangeliet, og som var en meget populær værktype specielt i perioden fra ca. 1400 til ca. 1800. Hos Vivaldi er kompositionen udformet som en kantate, dvs. et værk bestående af en halv snes satser med varierende besætning og kontrasterende præg, samt skift mellem kor og solister. Ganske som det også kendes fra fx Bachs kantater.

John Rutter (født 1945), nyder en stigende anerkendelse i en række lande. Rutter skriver i en ny-klassisk stil, der ikke foragter en smuk melodi eller fyldige harmonier. Især hans carols er blevet populære, og det er da også nogle af disse, som vil kunne høres til koncerten.

Billetter kan købes i forsalg hos Billetto – resterende billetter ved indgangen.

Kultunaut Kultunaut[:en]

Christmas Concerts in Sct. Albani Kirke

Sct. Albani Kirke (Odense), Saturday 19 December 2015, 5.00 pm & 7.30 pm

Julekoncerter i Sct. Albani Kirke

This is our traditional and popular Christmas concerts in the catholic church of Odense.

The program will include Magnificat by Vivaldi and music by John Rutter, Bo Holten and Per Drud Nielsen.

Ticket sales at Billetto – remaining tickets at the entrance.
[:]

[:da]Julekoncerter i Sct. Albani Kirke[:en]Christmas Concerts in Sct. Albani Kirke[:]
Tagget på: