[:da]

Koncert i Sct. Nicolai Kirke

Sct. Nicolai Kirke (Svendborg), tirsdag den 3. maj 2016 kl. 19.30

Koncerten afholdes i forbindelse med afslutningen af en større renovering af kirkens orgel.

Koncerten er naturligvis primært en præsentation af det renoverede orgel, og kirkens organist Tore Bjørn Larsen har skrevet ny orgelmusik, der giver lejlighed til at præsentere instrumentets mangfoldighed af nye klangmuligheder, og samtidig benytte vor tids forprogrammeringsmuligheder for hurtige omregistreringer (altså hvilke sæt piber, der spilles på).

Tore Bjørn Larsen har også skrevet ny kormusik, der opføres af 100 sydfynske sangere samt Det Fynske Kammerkor. Endvidere medvirker tenoren Simon Mott Madsen og domorganist Johan Hammarström (Västerås, Sverige). Under koncerten afløser orgel og kor hinanden således: Orgel – Kor – Orgel – Kor med solist – Orgel – Kor – Orgel.

Korteksterne, der er valgt til denne koncert, hidrører fra en periode på 2500 år:
1. Kong David af Juda – ca. 1000 f. kr.
2. Jesus af Nazareth – ca. 30 e. kr.
3. Nicolai Frederik Severin Grundtvig fra Udby – ca. 1855.

Koncerten ledes af docent Alice Granum, dirigent for Det Fynske Kammerkor.
Der er fri entré til koncerten.

Kultunaut Kultunaut[:en]

Concert in Sct. Nicolai Kirke

Sct. Nicolai Kirke (Svendborg), Tuesday 3 May 2016, 7.30 pm

The concert is arranged in connection with the completed renovation of the church organ.

The concert is a presentation of the renovated organ, and church organist Tore Bjørn Larsen has written new music for the organ, as well as new choir music. The latter will be performed by 100 singers from South Funen, as well as The Fionian Chamber Choir. Also the tenor Simon Mott Madsen and cathedral organist Johan Hammarström (Västerås, Sweden) participate.

The choral texts selected for this concert span a time period of 2500 years:
1. King David of Judah – approx. 1000 BC
2. Jesus of Nazareth – approx. 30 AD
3. Nicolai Frederik Severin Grundtvig from Udby – approx. 1855.

The concert is conducted by Alice Granum, conductor of The Fionian Chamber Choir.
[:]

[:da]Koncert i Sct. Nicolai Kirke[:en]Concert in Sct. Nicolai Kirke[:]