Koncert i Sct. Mikkels Kirke

Sct. Mikkels Kirke (Slagelse), søndag den 6. september 2015 kl. 15.00

2015 er 150-året for Carl Nielsens fødsel.
Carl Nielsen har blandt andet komponeret en del sange for solosang og klaverledsagelse. Nielsens store evne til at lade en melodi udfolde sig og lade harmonikken skifte fra dur til mol på følsomste vis er et af Nielsens kendetegn. Mange af disse sange er arrangeret for kor, og Det Fynske Kammerkor præsenterer ved denne koncert Carl Nielsen arrangementer af John Høybye og Ole Faurschou. Koncerten vil desuden indeholde musik af andre nordiske komponister, blandt andet Edward Grieg og Knut Nystedt.
Koncerten dirigeres af Alice Granum.

Kultunaut Kultunaut[:en]

Concert in Sct. Mikkels Kirke

Sct. Mikkels Kirke (Slagelse), Sunday 6 September 2015, 3.00 pm

The concert celebrates 150 years since the birth of Danish composer Carl Nielsen.
The choir and its conductor Alice Granum will present Carl Nielsen arrangements by John Høybye and Ole Faurschou, as well as music by other Nordic composers, e.g. Edward Grieg and Knut Nystedt.[:]

[:da]Koncert i Sct. Mikkels Kirke[:en]Concert in Sct. Mikkels Kirke[:]