Koncert i Askov Kirke

Askov Kirke (Sydjylland), tirsdag den 25. oktober 2016 kl. 20

Bach-statuen foran Thomaskirken i Leipzig

Aftenens program indeholder kirkemusik fra barokken samt satser af nordiske komponister. Det er spejlet omkring en midterakse, og centralt står “Komm, Jesu, Komm” som er en motet for dobbeltkor af J. S. Bach (1685 – 1750). Motetten er omkranset to mindre motetter af onklerne på fædrene side, Johann Christoph Bach og Johann Michael Bach.

Bachslægten er en af musikhistoriens mest bemærkelsesværdige slægter. I ca. 200 år satte de deres præg på musikken omkring Thüringen, hvor familien med omkring halvtreds kendte musikere og komponister dominerede organist- og kantorembederne.

Koret synger under ledelse af Alice Granum.

Kultunaut Kultunaut[:en]

Concert in Askov Kirke

Askov Kirke (South Jutland), Tuesday 25 October 2016, 8 pm

Bach-statuen foran Thomaskirken i Leipzig

The Fionian Chamber Choir will sing works by Johann Sebastian Bach (which include the double choir motet “Komm, Jesu, Komm”) and older members of the Bach family, as well as music by Nordic composers.

The choir is conducted by Alice Granum.

[:da]Koncert i Askov Kirke[:en]Concert in Askov Kirke[:]